Chiagrød: hvad er det særlige ved chiafrø?

4. juli 2016

Chiagrød

Chiagrød var den sidste nye morgenmadsret på min liste. Den kolde grød har været meget populær på det seneste, og det er det lille frø der løber med æren. Det lille frø har nemlig flere gode nærringsstoffer.

5 gevinster ved chiafrø

1. Kostfibre – fire gange
så mange som i hørfrø.

2. Kalk – seks gange
mere end i sødmælk.

3. Antioxidanter – 15 gange
flere end i broccoli.

4. Omega-3-fedtsyrer – to skefulde
indeholder mere end en laksefilet.

5. Masser af proteiner – lige
så meget som solsikkefrø.

Jeg prøvede denne opskrift her i weekenden, og min bedre halvdel var bestemt heller ikke afvisende overfor, at det er en morgengrød, vi skal have igen en dag.

Til 1 portion

Aften: Sæt 2 spiseskeer chiafrø blandet med 1 dl mandelmælk i køleskabet aftenen inden.

Morgen: Bland den afkølede chiamandelmælks blanding med 100 g skyr. Tilsæt evt. 1 teske akaciehonning eller anden sødning. Tilsæt en knivspids rå vaniljepulver for vaniljesmag. Rør sammen, held op i en skål og tilføj toppings.

Her er det med müsli og hindbær.

God fornøjelse 🙂

Chiagrød uden topping

Færdig chiagrød uden topping.

0 comments

Leave a Comment

All rights reserved © g r ø n n · Theme by Blogmilk + Coded by Brandi Bernoskie